Het kasteel van Ashford

Het kasteel van Ashford is een middeleeuws kasteel uit de 13de eeuw dat in de loop van de eeuwen werd gerestaureerd en vergroot.

Na een barbaars gevecht tussen de toenmalige bezitter Burgos en Sir Richard Bingham, Lord President of Connaught, kwam Ashford in 1589 onder het gezag van Bingham. Het district werd door hem uitgebreid.

Door een erfenis kwam het kasteel rond 1670 in het bezit van de Browne familie. Zij bouwden een jachthuis in de stijl van een 17e eeuws Frans kasteel. De tweekoppige adelaar die zich nog steeds op het dak bevindt, is het wapenschild van de familie Brownes.

In de late 18e eeuw kwamen aftakkingen van de familie in het kasteel wonen. Begin de 19e eeuw werd Thomas Elwood, de bemiddelaar van de Brownes , aangesteld om in het kasteel te wonen.

In 1939 werd Ashford een gerenommeerd hotel, gekend voor zijn jacht- en visactiviteiten.

Regisseur John Form gebruikte in 1951 het kasteel en de omgeving voor de opnames van de film The Quiet Man.

Recenter werd het kasteel gebruikt als set voor “French Court” in het middeleeuws drama Reign

Sinds november 2011 is het hotel opgenomen in de Tifco Hotel Group. In september 2012 werd het hotel door Condé Nast Traveler bekroond als beste resort in Ierland  en zelfs derde beste in Europa.

In dit hotel verbleven reeds vele artiesten, presidenten, koningen en andere vooraanstaanden zoals John Lennon, George Harrison, President Ronald Reagan, Brad Pitt, …

Begin 2015 kreeg het hotel een grondige renovatie. Alle 820 ramen werden vervangen, het dak werd vernieuwd en de gevels werden hervoegd. Hiervoor werd het kasteel ingepakt in de Verisafe  300µ krimpfolie.

Meer info over onze Verisafe krimpfolie.

De Kathedraal van Rouen

De Onze-Lieve-Vrouwekathedraal van Rouen doet dienst als de zetel voor de aartsbisschop van Rouen. Ze is een van de grootste en bekendste kathedralen van Frankrijk.

Begin de 13e eeuw is men begonnen met de bouw en in de 16e eeuw werden de werken voltooid.  De gotische kathedraal werd in de 19e eeuw gerestaureerd en verfraaid en toen werd er ook de 151m hoge gietijzeren spits geplaatst. Deze spits is in de wijde omtrek van Rouen te zien. Met deze hoge spits is de kathedraal meteen ook de hoogste kerktoren van Frankrijk.

Tijdens de Tweede Wereldoorlog werd de kathedraal zwaar beschadigd. Eerst werd in juni 1940 het dak van de zuidelijke zijbeuk, door de Duitse troepen op doortocht, door brand zwaar beschadigd. Op 19 april 1944 werd de zuidelijke zijbeuk van het schip geheel in puin gelegd en ook het koor werd toen beschadigd. Op 1 juni brandde de Tour Saint-Romain uit.

De kathedraal werd pas op 25 juni 1956 weer in gebruik genomen, maar tot op vandaag wordt aan het gebouw gerestaureerd. Bij een storm in 1999 viel een van de vier torentjes, die de vieringspits omgeven, door het koorgewelf in de kerk. De schade is nu nog steeds niet geheel weggewerkt.

Op een aantal schilderijen van de Franse impressionistische schilder Claude Monet werd de kathedraal als onderwerp gebruikt. Zo werd de kathedraal op verschillende tijdstippen van de dag en vanaf verschillende plekken geschilderd, om zo de lichtwerking op de kathedraal weer te geven.

De toren van de kathedraal staat momenteel verpakt in Verisafe 280µ krimpfolie om de vogeluitwerpselen te verwijderen. Dit is noodzakelijk om gezondheidsrisico’s te vermijden en de corrosieve werking van de gevaarlijke en bijtende bacteriën aanwezig in de uitwerpselen tegen te gaan.

Meer info over onze Verisafe krimpfolie.

Zandstraalwerken aan het Pont du Port à l’Anglais

Le Pont du Port à l’Anglais verbindt Alfortville en Vitry-sur Seine over de Seine.

In 1912 werd een wedstrijd uitgeschreven voor het ontwerpen van de brug, het ontwerp van Ferdinand Arnodin werd uiteindelijk weerhouden. Het ontwerp is geïnspireerd op het systeem van een hangbrug.

De bouw van de brug werd gestart in 1914. Door WO I werd de bouw tijdelijk stilgelegd. In 1921 werden de werken verdergezet en uiteindelijk was de brug af in 1928.

In 1946 werd de schade aan de brug, opgelopen door de bombardementen in 1942, hersteld. Van 1970 tot 1980 werd de brug in zijn geheel hersteld.

In de zomer van 2016 werd de brug ingepakt met de Verisafe krimpfolie 200µ om zandstraalwerken op de metaalonderdelen te kunnen uitvoeren.

Meer info over onze Verisafe krimpfolie.

Renovatie van het station Paris Austerlitz

Station Paris Austerlitz, ook wel Gare d’Austerlitz genoemd, is een van de zes grote kopstations in Parijs. Het station verwerkt ongeveer 25 miljoen reizigers per jaar.

In 1846 werd het station voor de eerte keer uitgebreid, nadat het in 1840 werd gebouwd voor de spoorlijn naar Corbeil.

Het huidige stationsgebouw met een metalen overkapping werd tussen 1862 en 1870 gebouwd. In 1870 werd het station tijdens de belegering van Parijs gebruikt voor het vervaardigen van luchtballonnen waarmee men uit de belegerde stad kon ontsnappen.

Het station wordt volledig gerenoveerd en gezandstraald en hiervoor wordt de Verisafe krimpfolie 250µ en de vloerfolie 500µ gebruikt.

Meer info over onze krimpfolie Verisafe.

Pont de Viaur

Asbestverwijdering van de Pont de Viaur

De Pont de Viaur is een spoor van de lijn Castelnaudary in Rodez uit 1902. Het kruist het diepe dal van Viaur tussen Rodez en Albi . Het is gelegen in de steden van Tauriac-de-Naucelle ( Aveyron ) en Tanus ( Tarn ). Deze brug is het onderwerp van een inschrijving als een historisch monument.

De brug werd onder handen genomen voor asbestverwijdering en hiervoor werd krimpfolie gebruikt van de firma Javer.